close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הסיבות לחתימה על הסכם ממון

מערכת שורשיט ניסן, תשפא01/04/2021

הסכם ממון הוא בעל יתרונות וחסרונות לכל אחד מבני הזוג בהתאם לסיטואציה ולכן עצם הבקשה לחתום על הסכם מסוג מעוררת לא אחת מחלוקות בין בני הזוג

תגיות:
הסכם ממון
מצבם הכלכלי של בני זוג שעומדים להינשא הוא במקרים רבים אינו זהה. לעיתים לאחד מהם יש נכסים או ממון יותר מהאחר ולעיתים לאחד מהם יש ממון ונכסים ולאחר אין כלל. המטרה של חתימה על הסכם ממון היא כדי להצהיר אילו נכסים וממון הביא כל אחד מהם למסגרת הנישואין וזאת כדי לא ליצור מחלוקות בעתיד, אם הנישואין יעלו על שרטון והם יחליטו להיפרד. בעת עריכת הסכם ממון בני הזוג באמצעות עורך הדין רושמים באופן מפורט את מלוא המידע על רכושם ובנוסף לכך הם רושמים כיצד תתבצע בעתיד החלוקה ביניהם במקרה של גירושין.

עריכת הסכם ממון מחיר נקבע מראש על ידי עורך הדין בהתאם להיקף שעות העבודה הנדרש, כדי להכין מסמך זה באופן מפורט ומדויק. הסיבה העיקרית להכנת הסכם הממון הוא העובדה שלאחר הנישואין כל הרכוש אמור להיות של שני בני הזוג באופן שווה. אך כאשר אחד מהם הביא עמו למערכת זו נכסים וממון שצבר בטרם הנישואין, הוא מבקש להתייחס לכך באופן שונה ולא לכלול זאת בצבירה של הנכסים והממון שיצברו בני הזוג במהלך חיי הנישואין שלהם.

חתימה על הסכם ממון
הסכם ממון הוא בעל יתרונות וחסרונות לכל אחד מבני הזוג בהתאם לסיטואציה ולכן עצם הבקשה לחתום על הסכם מסוג מעוררת לא אחת מחלוקות בין בני הזוג ובין המשפחות. מקצתם אומרים שהאהבה כרגע נמצאת בשיאה ולכן זה מיותר לחשוב על מצב עתידי, שבו יהיו סכסוכים שיובילו לגירושין.

אחרים אומרים שדווקא כעת כאשר בני הזוג ביחסים מצוינים, זה הזמן לשים את הדברים על השולחן להגיע להבנות בדרך הגיונית והגונה. ברור לשני הצדדים שאם הם יהיו בעתיד במצב של מחלוקות, ההיגיון הבריא לא יפעל ולכן כל דבר יוביל להתנגחויות ויהיה קשה לצאת מהמצב הסבוך. אך כאשר הכול מוסכם מראש ונחתם במסמך הסכם ממון שמקובל על שני הצדדים, לא יהיו מחלוקות בעתיד כיוון שכל סעיף אושר על ידי כל אחד מהצדדים.

דרישה להכנת הסכם ממון
בני זוג שהם בעלי ממון רב ונכסים אינם מוכנים להינשא ללא חתימה על הסכם ממון וזאת כדי לא לאבד את מחצית מרכושם במקרה של בעיה עתידית. כאשר בן הזוג עומד בתוקף על כך שהוא לא מעוניין לחתום על כך, הדבר יוצר בעיות לא פשוטות.

במקרים רבים עורך הדין נחלץ לעזרתם והוא נפגש עם בני הזוג יחד וגם לחוד כדי להבהיר להם את מטרת ההסכם ואת ההיגיון שעומד מאחורי הדברים. לבן הזוג שמתנגד הוא מסביר באופן מפורט ומדוקדק סעיף אחר סעיף כדי שיבין אותו באופן מושלם, על כל היבטיו ועל כל השלכותיו.

יש מקרים שבהם בן הזוג מבין את התהליך, מאשר אותו וחותם על הסכם ממון. יש גם מקרים קיצוניים שבהם בן הזוג אינו מוכן לכך וקיימות שתי אפשרויות, או שהם מתחתנים ללא הסכם ממון או שהם מפרקים את הזוגיות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה